
Skumklang × Sort Cirkel × Esbjerg Bryghus inviterer igen til lytteklub, hvor vi hver mandag fra klokken 19.00 til 22.00 i sommerperioden smider en helt særlig plade på Bryghusets anlæg.
Aftenens tema er igen Efter The Beatles – altså en soloplade med et tidligere medlem af Beatles. Hvad vi helt præcist disker op med, vil vi ikke afsløre på forhånd.
Aftenens vært er Philip Skovgaard. Der er gratis adgang – så kig forbi Esbjerg Bryghus.
Kort om Lytteklub på Esbjerg Bryghus
Lytteklub er skabt på initiativ af barchef Snæbjörn Snæbjörnsson, som selv er uddannet saxofonist fra Syddansk Musikkonservatorium.
Som medværter har han Mathias Fabricius og Philip Skovgaard, som også begge er uddannede musikere i henholdsvis trommer og elektronisk musik. Philip er også ejer af pladebutikken Sort Cirkel, som deler lokaler med Esbjerg Bryghus’ ølshop i Jyllandsgade.
Tilsammen har de tre værter altså en bred viden om musikteori, instrumentering og lydteknik — men bare rolig, så nørdet bliver det heller ikke.
Musikken afspilles naturligvis på vinyl, men forvent ikke en Hi-Fi lydoplevelse, da vi jo først og fremmest er et bryghus. Koncentreret lytning kan foregå i vores VIP-rum, men pladen kan høres i alle lokaler.
I samarbejde med Sort Cirkel, vil det ofte være muligt, at købe et nyudgivet eksemplar af aftenens album hjem til en god pris.